הרעיון העסקי הבסיסי במתן זיכיון הוא הסתמכות על גורם רציני אשר הוכיח את עצמו כגורם בעל מוניטין וסמל מסחרי ידוע, בעל יכולת הצבה במיקום טוב ובעל ניסיון מוכח בתפעול, פרסום ויחסי ציבור.
האמונה של הזכיין היא שבגלל הכרת הלקוחות את המותג תתקצר ביותר תקופת הרצת העסק, אותה תקופה בעייתית בה נקבע גורל העסק להצלחה או כישלון.
מכאן ברור כי לא כל עסק שהצליח בירושלים יכול כבר למכור לכם זיכיון בתל אביב ולעשות "סיבוב מהיר" היות ובבסיס צריכה לעמוד פריסה ארצית, מותג מוכר, עורף לוגיסטי וניסיון קודם בהפעלת זכיינים.
א.סיוע בבחירת מקום ואישורו.
ב.ביצוע תוכנית ארכיטקטונית או שיפורים במושכר.
ג.סיוע בהקמת העסק, הרצתו ועמידה בלוח זמנים.
ד.עזרה בגיוס עובדים והדרכתם.
ה.עזרה בפרסום ויחסי ציבור .
ו.הדרכה שוטפת בתפעול העסק.
ז.השגת מחירים זולים לחומרי גלם הודות לכוח קנייה גדול יותר.
ח.ייעוץ משפטי, הנהלת חשבונות ורואה חשבון.
ט.גיבוי בביקורים שוטפים ובהדרכה חוזרת ונשנית של הצוות.
א. תשלום ראשוני למזכה לקניית הזיכיון ותשלום למזכה מדי חודש כ % מהמחזור ולא נמוך יותר ממחיר מינימום שנקבע בין הצדדים.
ב. התחייבות למכור רק את סחורתו של המזכה בעסק ולא גורמים מתחרים.
ג. לפעול לפי הנחיות המזכה ולא לזוז "ימינה או שמאלה" כאו זה.
ד. לבצע את כל ההנחיות המועברות אליו כאשר סטייה מהן כרוכה בקנס.
ה. השתתפות פעילה בכל הפעילויות של הרשת לרבות השתתפות בפרסום כלל רשתי, השתתפות בהדרכות, השתתפות באירועים כלל רשתיים.
ו. התחייבות לקנות סחורה רק מהמזכה גם אם נמצאים בהמשך הזמן מקורות זולים יותר. התחייבות לקנות סחורה בהיקף ובמחירים שלא יפחתו מסף מינימום מסוים גם אם זה יוצר גידול במלאים ובעיות במימון.
ז. התחייבות לימי אשראי מוגבלים מול המזכה גם אם מדובר באשראי "קצר" יותר מהמקובל לעסקים דומים בענף זה.
ח. שמירה על רמת הון חוזר והתחייבויות אשראי, בטוח עסקי בהתאם להנחיות המזכה.
א.סיכון קטן יותר – יתרון.
ב.אינך בודד-יתרון.
ג.רווחיות-אמורה להיות מושגת מהר יותר-יתרון.
ד.מוניטין-הזכיין מצורף להצלחת רשת ומנצל את שמה הטוב-יתרון.
ה.אזור פעולה בלעדי-אין מתחרים לעסק ברדיוס לא קטן ממקום העסק-יתרון.
ו.סחירות המותג-במקרה של כישלון קל יותר למצוא קונה לעסק שיקנה את המותג הידוע-יתרון.
ז.השקעה ראשונה גדולה-חסרון.
ח.תשלום דמי זיכיון גם בחודשים "חלשים" עם תזרים מזומנים "שלילי"-חסרון.
ט.כפיפות ופקוח כאשר על כל צעד ושעל יש לקבל אשור-חסרון.
י.מותר למכור רק את מוצרי המזכה ולא מוצרים אחרים גם אם מדובר לעיתים במוצרים טובים וזולים יותר-חסרון.
יא.הצורך לממן מלאי שנקנה מהמזכה בגלל התחייבות ובמחירים קבועים ולא בגלל צורך עסקי-חסרון.
להמשך קריאה על איך מעריכים מוניטין של עסק – לחצו כאן
לקבלת ייעוץ בנושאי ניהול כספים וראיית חשבון כוללת
השאירו כאן פרטים, ונחזור אליכם בהקדם
ארלוזורוב 25, כפר סבא
טלפון: 09-8995255
פקס: 077-5344783
דוא"ל: info@mudis-cpa.co.il
visibility_offהשבת את ההבזקים
titleסמן כותרות
settingsצבע רקע
zoom_outזום (הקטנה)
zoom_inזום (הגדלה)
remove_circle_outlineהקטנת גופן
add_circle_outlineהגדלת גופן
spellcheckגופן קריא
brightness_highניגודיות בהירה
brightness_lowניגודיות כהה
format_underlinedהוסף קו תחתון לקישורים
font_downloadסמן קישורים